Het is voor alle partijen vervelend als medewerkers door onvoorziene omstandigheden niet kunnen werken. Voor de medewerker zelf, die belangrijke vergaderingen misloopt, en voor het bedrijf. Een afwezige medewerker door ziekte kan het bedrijf behoorlijk veel geld kosten. Vaak is deze kostenpost eenvoudig te verminderen, door gebruik te maken van Microsoft Teams.
Thuiswerken
Medewerkers die ziek zijn, kunnen niet werken. Maar als medewerkers uit voorzorg moeten thuiswerken, kunnen ze vanuit huis best wat doen. Met Microsoft Teams kan er altijd, overal vandaan gewerkt worden, ook als medewerkers om welke reden dan ook niet op kantoor zijn. Een medewerker hoeft zich dan minder (snel) afwezig te melden. Online kan iemand er altijd gewoon bij zijn.
Waarom voor Teams kiezen?
Teams is een online samenwerkingsprogramma geïntegreerd in Office 365. Iedere medewerker kan gebruik maken van dit programma. In het programma kan er per project of klant een kanaal aangemaakt worden waar de betrokkenen als teamlid worden toegevoegd. Er kunnen bijvoorbeeld privé- en groepschats verstuurd worden, er kan worden ingebeld naar vergaderingen, documenten worden gedeeld en er kunnen afspraken voor alle teamleden worden ingepland. Een medewerker die thuis is omdat hij of zij zich niet helemaal fit voelt of voor zijn of haar kind moet zorgen, kan op deze manier toch participeren in het werk.
Productiever en veiliger werken
Lang verhaal kort, Microsoft Teams geeft flexibiliteit omdat je overal en altijd écht samen kunt werken. Daarnaast heeft het programma ontelbaar veel handige extra’s om productiever en effectiever samen te werken. Zo kun je met de zoekfunctie bijvoorbeeld alle informatie van een bepaalde medewerker of project vinden.
Altijd bereikbaar zijn
Naast online werken wil je ook telefonisch bereikbaar blijven als je thuis werkt. Dit kan door VoIP telefonie. Ook weten hoe je bereikbaar kan blijven onder jouw eigen voorwaarden? Lees dan hier ons blog of neem contact op met één van onze specialisten!