Of je nou een vraag hebt over een nieuwe domeinnaamregistratie of hulp nodig hebt bij een storing: voor ieder IT-probleem is er wel het dubbel aantal oorzaken waarom iets niet werkt. De oplossing? Persoonlijk contact en oprechte interesse. Vooral in de complexe wereld van IT zijn deze twee belangrijk. Te vaak worden consumenten van het kastje naar de muur gestuurd en blijven vragen onbeantwoord. Om dat te voorkomen hebben we bij LennMedia besloten ermee te stoppen.
Met ons ticketsysteem dan hè.
Wat is een ticketsysteem?
Een ticketsysteem is een manier om problemen of verzoeken te registreren en te volgen. Zodra klanten met een technisch probleem of vraag zitten kunnen zij een ticket aanmaken. Dit ticket krijgt een nummer en wordt vervolgens toegewezen aan een medewerker. Terwijl de medewerker zich ontfermt over het technisch vraagstuk kan de klant de voortgang van het ticket eenvoudig volgen in het ticketsysteem.
Waarom we met ons ticketsysteem stoppen
Natuurlijk is er niks mis met zo’n ticketsysteem. Sterker nog, het is een efficiënte manier om aan bedrijfskant snel iets op te lossen zonder dat daar uitgebreid klantcontact voor nodig is. Toch heeft deze manier van werken ook een keerzijde. Klanten geven namelijk waardevolle informatie wanneer je het gesprek aangaat – voor zowel het bedrijf, als voor de klant. Werk je met een ticketsysteem, dan gaat die waardevolle informatie al snel verloren. Zonde, want op die manier draagt IT juist bij aan het probleem in plaats van dat het onze levens makkelijker maakt.
Wij geloven dat een goed functionerende IT-omgeving juist voor verbinding moet zorgen. IT-bedrijven spelen daar een belangrijke rol in. Geen nummer in een ticketsysteem, maar een persoonlijk gesprek én passende oplossing. Alleen zo bied je klanten de zekerheid dat ze altijd bereikbaar zijn. Een ticketsysteem past om die reden niet meer bij onze manier van werken en belofte aan jou als klant.
Omdat IT verbindt
Door de tijd te nemen om te luisteren naar specifieke behoeften en te achterhalen wat er precies speelt bij klanten, zorgen wij voor een oplossing die werkt. Bereikbaar zijn is stap één. Een succesvolle klantgerichte werkwijze gaat namelijk verder dan slechts het gebruik van een handige tool of standaard aanpak zoals een ticketsysteem. Door te stoppen met het ticketsysteem willen wij ons onderscheiden op klantervaring en persoonlijke service. Daarnaast gaat ook de manier waarop we communiceren op de schop. Transparanter, menselijker en met de zekerheid dat je altijd met een van onze medewerkers spreekt in plaats van een chatbot. Wij vertellen je precies wat je moet weten en wat je nodig hebt. Niets meer, niets minder. Technisch advies waar je op kunt bouwen dus. Niet alleen werken we zo sneller naar een passende oplossing, deze nieuwe werkwijze waarborgt ook de kwaliteit van onze dienstverlening.
Wat betekent dat voor jou?
Vanaf nu is het niet meer mogelijk om nieuwe tickets aan te maken in het systeem. Heb je al eerder een ticket aangemaakt? Dan blijft je ticket wel zichtbaar voor ons, maar verdwijnt deze uit het klantenportaal. Zo gaan we langzaamaan van ticket naar gesprek, en van vraag naar antwoord.
Dat we van ons ticketsysteem afstappen wil overigens niet zeggen dat we slechter te bereiken zijn, integendeel. Heb je een vraag? Dan zijn we te bereiken via Whatsapp, Facebook Messenger, Twitter DM óf kun je met ons chatten via de website. Natuurlijk mag je ons ook gewoon mailen via support@lennmedia.nl Kortom, voor jou verloopt de communicatie voortaan een stuk gemakkelijker én sneller.